Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? Wat is de begindatum / einddatum?
Je ontvangt, afhankelijk van je vertrek, hierover binnen twee weken informatie. Je hoeft hierover geen contact met ons op te nemen, de wachttijden aan de telefoon lopen helaas hoog op wegens de huidige drukte. Wij zorgen ervoor dat je tijdig de juiste informatie ontvangt.
Ik heb mijn FlyBru Holidays-reis geboekt bij een ander reisbureau, krijg ik dan ook een voucher?
Zolang je een reis hebt geboekt waarbij wij de uitvoerende reisorganisator zijn, maak je aanspraak op een voucher. Jouw reisbureau zal deze voor jou aanvragen. Als je een reis hebt geboekt waarbij FlyBru niet de uitvoerende reisorganisatie is, zullen we dat ook voor jou bij de betreffende reisorganisatie nagaan wat de mogelijkheden zijn.
Vanaf en tot wanneer is mijn voucher geldig?
De voucher is één jaar geldig vanaf de uitgifte-datum en kan worden gebruikt voor alle vakanties.
Betreft de geldigheid van de voucher de boekingsdatum of de vertrekdatum van mijn nieuwe reis?
Je hebt een jaar de tijd om een nieuwe reis te boeken. Je nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang je de boeking binnen een jaar na uitgifte van de voucher hebt gemaakt.
Is de voucher op naam? Of mag ik deze ook overgedragen?
De voucher is persoonsgebonden, alleen de namen op de vouchers kunnen hiermee reizen. Neem gerust contact met ons op mochten de personen vermeld op de voucher niet kunnen reizen zodat we bij dit kunnen bespreken met onze toeleveranciers.
Ik heb zelf beslist om niet te vertrekken of om te annuleren, vóór FlyBru beslist heeft om te annuleren, kom ik alsnog in aanmerking voor een voucher?
Als je hebt geannuleerd tussen 13 maart 2020 en 20 maart 2020 voor een reis met vertrekdatum tot en met 17 april 2020, zal dit opgepakt worden binnen het voucher-systeem. Je hoeft hiervoor geen annuleringskosten te betalen. Deze annuleringen worden omgezet naar een voucher.
Annuleringen gemaakt vóór 13 maart 2020 en annuleringen voor vakanties met vertrek na 17 april 2020 worden volgens onze Algemene Voorwaarden behandeld.
Mag ik de voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken? Dus het bedrag spreiden over meerdere vakanties?
Dit is mogelijk. Als je na de eerste boeking nog voldoende saldo op de voucher overhoudt, dan kan je dit gebruiken voor een volgende vakantie. De betaling van de tweede reis met de voucher zal echter eveneens moeten voldoen aan de voorwaarden van de eerste voucher (geldigheid 1 jaar).
Ik wil liever geen voucher, kan ik terugbetaald worden?
We hebben er begrip voor dat je een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben moeten kiezen in overeenstemming met de beslissing van de regering. Terugbetaling is dus niet mogelijk indien wij je een voucher aanbieden.
Kan ik de voucher ook gebruiken voor een later geboekte reis dit jaar?
Je mag de voucher uiteraard gebruiken voor een reeds geboekte reis later dit jaar.